Τα χρηματικά ποσά που λαμβάνουν οι Έλληνες influencers για κάθε ανάρτηση τους στα social media αποκάλυψε η Κατερίνα Καραβάτου στην εκπομπή της στον ΑΝΤ1, Καλοκαίρι Παρέα.
Στο ρεπορτάζ επισημάνθηκε ότι οι Έλληνες influencer βρίσκονται στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ για πιθανή φοροδιαφυγή με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων να έχει συστήσει ειδική ομάδα με σκοπό να εντοπίζει τις ύποπτες ροές «μαύρου» χρήματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Καλεσμένη στην εκπομπή ήταν η φοροτεχνικός Σάντρα Γεραγγέλου, η οποία εξήγησε πώς η ΑΑΔΕ εντοπίζει influencers που φοροδιαφεύγουν.
«Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερα φυσικά πρόσωπα αποκτούν εισόδημα μέσω των social media.
Αυτό που αγνοούν –είτε εσκεμμένα, είτε από λάθος– είναι ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα θεωρείται επιχειρηματική και άρα απαιτείται έκδοση τιμολογίων. Το σχετικό εισόδημα πρέπει να δηλώνεται και να φορολογείται κανονικά.
Η ΑΑΔΕ τα τελευταία δύο χρόνια έχει ξεκινήσει στοχευμένους ελέγχους σε τέτοιες κατηγορίες εσόδων.
Έχει συγκροτηθεί ομάδα 8–9 ατόμων που σκανάρουν προφίλ influencers, συγκρίνοντας με ψηφιακά εργαλεία και τεχνητή νοημοσύνη το lifestyle που προβάλλουν και τα ποσά που δηλώνουν στην εφορία» εξήγησε η Γεραγγέλου.
«Το 2024 έγιναν έλεγχοι σε 3,8 εκατομμύρια ΑΦΜ, από τα οποία τα 20 αντιστοιχούσαν σε influencers» συνέχισε η φοροτεχνικός.
Στη συνέχεια εξήγησε την κλίμακα επιρροής των influencer, από την οποία εξαρτάται και το κόστος των αναρτήσεων τους.
Η φοροτεχνικός εξήγησε επίσης ότι η κατηγοριοποίηση των influencers σε nano, micro, mid-tier κλπ. χρησιμοποιείται άτυπα ακόμη και από την ίδια την ΑΑΔΕ, ώστε να διαμορφώνεται μια στοιχειώδης εικόνα για τα δυνητικά εισοδήματά τους.
Πόσο κοστίζει ένα post; Οι τιμοκατάλογοι
Στην ψηφιακή εποχή, οι influencers έχουν καθιερωθεί ως ισχυρά εργαλεία μάρκετινγκ, επηρεάζοντας τις αποφάσεις των καταναλωτών και διαμορφώνοντας τάσεις.
Όμως, πόσο πληρώνεται πραγματικά μια ανάρτηση από έναν influencer στα social media; Η απάντηση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το επίπεδο επιρροής του και την πλατφόρμα στην οποία δραστηριοποιείται.
Η τιμολόγηση των αναρτήσεων ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με το μέγεθος του κοινού που διαθέτει ο influencer, το οποίο χωρίζεται σε συγκεκριμένες κατηγορίες.
Παρακάτω οι κατηγοριοποιήσεις και οι χρεώσεις ανά ανάρτηση σε Facebook/Instagram.
Nano Influencers
Οι Nano μετρούν 1.000 έως 10.000 ακόλουθους.
Αυτοί οι influencers, παρότι διαθέτουν μικρότερο κοινό, συχνά επιτυγχάνουν υψηλό engagement καθώς οι followers αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο τους μέσωμέσω likes, σχολίων, κοινοποιήσεων, αποθήκευσης αναρτήσεων ή ακόμα και απευθείας μηνυμάτων.
Για ένα post, οι αμοιβές τους κυμαίνονται από 20 έως 100 ευρώ τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram. Συχνά συνεργάζονται και με ανταλλαγές προϊόντων, καθώς ο στόχος τους είναι η οικοδόμηση σχέσεων και η εμπειρία.
Micro Influencers
Οι Micro μετρούν 10.000 έως 50.000 ακόλουθους.
Οι Micro influencers προσφέρουν συνήθως πιο στοχευμένο κοινό. Ένα post στο Facebook μπορεί να κοστίσει από 30 έως 200 ευρώ, ενώ στο Instagram οι τιμές ανεβαίνουν από 100 έως 500 ευρώ.
Mid-tier Influencers
Οι Mid-tier μετρούν 50.000 έως 250.000 ακόλουθους.
Σε αυτή την κατηγορία, το κόστος αυξάνεται σημαντικά λόγω της διευρυμένης εμβέλειας.
Ένα post στο Facebook μπορεί να κυμανθεί από 80 έως 650 ευρώ, ενώ στο Instagram οι τιμές ξεκινούν από 500 ευρώ και μπορούν να φτάσουν τα 2.000 ευρώ.
Macro Influencers
Οι Macro μετρούν 250.000 έως και 1.000.000 ακόλουθους.
Οι Macro influencers διαθέτουν ευρεία αναγνωρισιμότητα και ανάλογες απαιτήσεις.
Για ένα post στο Facebook, η τιμή μπορεί να είναι από 150 έως 1.500 ευρώ.
Στο Instagram, οι αμοιβές εκτοξεύονται από 2.000 ευρώ και μπορούν να φτάσουν τα 10.000 ευρώ ανά ανάρτηση.
Mega Influencers
Οι Mega έχουν πάνω από 1.000.000 ακόλουθους.
Στην κορυφή της πυραμίδας, οι Mega Influencers, συχνά celebrities, φέρεται να έχουν τεράστια επιρροή.
Ένα post στο Facebook ξεκινά από 1.500 ευρώ και μπορεί να ανέβει πολύ υψηλότερα, ενώ στο Instagram οι τιμές κυμαίνονται από 10.000 έως και πάνω από 20.000 ευρώ ανά ανάρτηση.
Βέβαια, οι τιμές είναι ενδεικτικές. Το τελικό κόστος μπορεί να επηρεαστεί από πολλούς παράγοντες, όπως η διάρκεια της καμπάνιας, η πολυπλοκότητα του περιεχομένου που απαιτείται (π.χ., βίντεο έναντι φωτογραφίας), η αποκλειστικότητα της συνεργασίας, και η φήμη του brand.
Ωστόσο, οι παραπάνω τιμοκατάλογοι παρέχουν μια σαφή εικόνα του εύρους των αμοιβών στο σύγχρονο τοπίο του influencer marketing.
Εισόδημα και lifestyle
Στο ρεπορτάζ η Γεραγγέλου διευκρίνησε ότι «υπάρχουν αρκετοί influencers που έχουν εντοπιστεί να φοροδιαφεύγουν και έχουν ήδη κληθεί να πληρώσουν τα αντίστοιχα πρόστιμα, μετά από σχετικούς ελέγχους της ΑΑΔΕ.
Η ΑΑΔΕ, από την πλευρά της, δεν στοχοποιεί τυχαία όσους δραστηριοποιούνται στα social media. Οι έλεγχοι επικεντρώνονται κυρίως σε περιπτώσεις σημαντικής απόκλισης μεταξύ δηλωθέντων εισοδημάτων και τρόπου ζωής.
Αν κάποιος δηλώνει 20.000 ευρώ τον χρόνο, αλλά μέσα από τις δημόσιες αναρτήσεις του προκύπτει κόστος ζωής της τάξης των 300.000 ευρώ, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι φοροδιαφεύγει, αλλά αποτελεί βάσιμη ένδειξη για περαιτέρω διερεύνηση.
Οι έλεγχοι έχουν ως στόχο τη διαφάνεια και τη φορολογική δικαιοσύνη για όλους».
The post Έλληνες influencers: Πόσα χρήματα βγάζουν ανά post – Γιατί είναι κόκκινο πανί για την ΑΑΔΕ appeared first on Polis Media.